Przedmiotem inwestycji jest modernizacja czterech zabytkowych mostów kolejki wąskotorowej na trasie Nałęczów - Opole Lubelskie.
Ogólny zakres robót obejmuje:
Most w miejscowości Mareczki w km 6+617: Oczyszczenie z zanieczyszczeń i luźnych fragmentów korozji blach węzłowych, stężeń górnych i dolnych oraz pasów dolnych dźwigarów blachownicowych i pozostałych zanieczyszczonych miejsc stalowego ustroju nośnego. Zabezpieczenie antykorozyjne. Odwodnienie liniowe przyczółków. Oczyszczenie i zabezpieczenie powierzchni betonowych. Naprawa stopni skarpowych. Uzupełnienie oznakowania obiektu. Oczyszczenie, miejscowe uzupełnienie oraz poprawki zabezpieczenia antykorozyjnego.
Most w miejscowości Wola Rudzka w km 29+492: Rozebranie torów z szynami, demontaż odbojnic i przęseł, wbudowanie płyt drogowych poza podporami mostu. Wykonanie zbrojenia podpór, montaż nawierzchni na moście, ułożenie chodnika, zabezpieczenie przeciwpożarowe i antykorozyjne.
Wiadukt w miejscowości Opole Lubelskie w km 32+319: Demontaż szyn kolejowych na obiekcie i dojazdach. Demontaż podkładów drewnianych na dojazdach. Demontaż podkładek szynowych na obiekcie oraz dojazdach w niezbędnym zakresie. Rozbiórka podsypki kolejowej, odbudowa podsypki z tłucznia. Wymiana podkładów drewnianych na dojazdach do obiektu. Wymiana uszkodzonych podkładów na nowe lub staro użyteczne w niezbędnym zakresie. Montaż brakującej mostownicy na obiekcie. Wbudowanie brakującej mostownicy na skraju ścianki zaplecznej. Sprawdzenie położenia dźwigarów stalowych na przyczółkach wraz z ewentualną korektą szczeliny. Wykonanie nawierzchni torowiska na obiekcie i dojazdach (montaż szyn). Profilowanie, regulacja szerokości torów na obiekcie i dojazdach wraz z podbiciem. Naprawa gzymsów betonowych na skrzydłach przyczółków oraz ciosów podłożyskowych. Naprawa antykorozyjna dźwigara stalowego. Uzupełnienie spoin elementów kamiennych przyczółka.
Most w miejscowości Wola Rudzka w km 30+049: Dokładne oczyszczenie z zanieczyszczeń i luźnych fragmentów rdzy blach węzłowych stężeń dolnych i przyległych powierzchni, pasów dolnych oraz punktowo pozostałych, widocznych ognisk korozji żeber, stężeń, zwiatrowań i środników dźwigarów. Nałożenie neutralizatora rdzy celem zahamowania procesu rdzewienia. Wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego powierzchni stalowych minimalnie 2 warstwami – gruntowanie i powłoka nawierzchniowa z farb epoksydowych.
Koszt inwestycji w zakresie robót budowlanych wynosi 1 517 129,97 zł
Kwota udzielonego dofinansowania 1 199 520,00 zł